Svar: Våra rekommendationer just nu hittar du på vår startsida, men det bästa sättet att få en överblick av vad hela vår katalog har att erbjuda är att ta sig till sidan ”Alla filmer” i huvudmenyn.
Där hittar du ett par användbara filter som låter dig sortera fram just de filmer som intresserar dig!
Svar: En profil är ett gratis-konto som du behöver registrera hos oss för att i nästa steg kunna hyra en film eller starta ett klubbmedlemskap.
Svar: Klubben är det bästa sättet att uppleva TriArt Play och allt som TriArt Film erbjuder. Medlemmar får en massa förmåner och rabatter som främjar ett filmintresse. Till exempel:
1 valfri hyrfilm varje månad
10 kr rabatt på de filmer som du väljer att hyra utöver denna
20% rabatt i vår webbshop
Inbjudningar till förhandsvisningar och andra evenemang.
Svar: Det kostar 49 kr per månad att vara klubbmedlem. Du kan avsluta när du vill.
Svar: Nej. Men som klubbmedlem ingår en film per månad, du kan välja vilken film du vill fritt från hela vår katalog. Klubbmedlemskapet är en bonusklubb, inget abonnemang.
Svar: Varje gång som en månadsbetalning görs, får du automatiskt en fri hyra.
Den första få du direkt efter att du har gått med i Klubben, och därefter en ny kod vid samma datum och tidpunkt varje månad. Såvida du inte har avslutat ditt medlemskap. Du kan se när under "Min profil"
Svar: Våra mobilappar är utvecklade av Shortcut Sweden och du kan ladda ned dessa genom att söka i App Store och Google Play Butiken, eller genom att helt enkelt klicka på länkarna nedanför i din telefon eller surfplatta:
App Store: https://apps.apple.com/se/app/triartplay/id1560314148
Google Play: https://play.google.com/store/apps/details?id=se.triart.android
Vi uppdaterar apparna regelbundet och för att få den bästa och stabilaste upplevelsen rekommenderar vi alltid att du använder den senaste versionen.
Svar: Ja, det går bra att genomföra alla köp direkt genom apparna, då genomförs köpet direkt genom Apple Store eller Google Play.
Svar: Ja. Klubbmedlemskap som från början startades genom Apple Store eller Google Play måste dock även hanteras och avslutas genom Apple Store eller Google Play. Du hittar information om vilken plattform som ditt medlemskap är skapat genom under “Min profil” på samtliga plattformar.
Svar: Gå till “Min profil” och tryck på knappen ”Hantera medlemskap” eller “Lämna Klubben”.
Svar: Gå till “Inställningar” på din iOS enhet och tryck på ditt Namn/Apple ID överst, därefter hittar du “Abonnemang” i menyn.
Svar: Gå till “Play Butik” - Tryck på din initial till höger om sökfältet, då hittar du “Betalningar och prenumerationer” i menyn.
Svar: Ja, det går utmärkt att använda Chromecast, både via våra mobilappar för iOS och Android, och genom webbläsaren Google Chrome. Dock går det tyvärr inte att casta genom Google Chrome om du använder en iPhone eller iPad, då hänvisar vi till vår iOS app istället.
Svar: 48 timmar. Den startar så fort du har betalat. Du kan enkelt starta och stoppa filmen, hur många gånger du vill under hela hyrtiden.
Svar: VOD-tjänsten går i dag enbart att använda i Sverige.
Svar: Vi sparar bara de kunduppgifter vi behöver för att driva tjänsten och delar dem inte utanför företaget.
Vid köp via webben hanteras alla kortuppgifter Stripe och vi sparar inga kortnummer själva.
Vid köp via våra appar genomförs transaktionerna direkt via Apple Store och/eller Google Play. Samtliga personuppgifter kopplade till dessa köp hanteras således av dem.